Vanzarile pe piata ornamentelor de brad sunt aproape la fel de capricioase ca si pe cea vestimentara, inclusiv din cauza modei. AFACERI DE IARNA Vanzarile pe piata ornamentelor de brad sunt aproape la fel de capricioase ca si pe cea vestimentara, inclusiv datorita⦠modei. Lanturile de hiper si supermagazine fac legea, fiind frecventate de toate categoriile de cumparatori.
Piata globurilor este dominata de importuri. Numai cativa operatori detin proportii semnificative pe piata ornamentelor de brad, si anume aceia care au reusit sa patrunda in circuitul hiper, supermagazinelor, inclusiv cash&carry. Potrivit unor estimari neoficiale, supermagazinele ocupa 70%-80% din piata romaneasca de profil, evaluata la peste 10 milioane de euro. Legea nu o fac numai cei mai tari producatori, ci si distribuitorii produselor celor mai ieftine, "chinezariile", de pilda.
Piata brazilor, ornamentelor, diferitelor instalatii aferente si a altor marfuri, inclusiv artificiile si pocnitorile, depaseste 20 milioane de euro, potrivit statisticienilor.
MARIMEA CONTEAZA. Atat cumparatorii cu bani multi, cat si cei modesti sunt atrasi de Carrefour, Metro, Sellgros, Cora si alte supermagazine mai mari sau mai mici, iar dominatia acestora este atat de coplesitoare, incat micile magazine prefera sa se aprovizioneze cu podoabe de pom de iarna doar cat sa nu li se poata reprosa ca le lipsesc. Numai Carrefour are 500 de "referinte" de ornamente.
"Retailerii mai mici sunt reticenti, din cauza concurentei supermarketurilor. Se tem ca raman cu marfa nevanduta pentru totdeauna, pentru ca ornamentele vechi se vand greu anul viitor", spune Kiss Jolt Levente, patronul Ornaplast SRL din Targu-Mures, care spera la vanzari de circa 150 milioane de lei vechi anul acesta. Ornamentele de brad reprezinta 15% din toata cifra de afaceri, iar intreprinzatorul studiaza variantele de ext