Din cauza nepasarii sau incompetentei acelorasi guvernanti, nu beneficiaza nici de finantari de la Ministerul Culturii, pentru proiecte culturale, si nici de la Guvern, pentru digitalizare. Modificarea Legii drepturilor de autor si conexe a fost virulent criticata de industria audiovizuala (care asigura 2,5% din PIB), de industria IT si de reprezentantii producatorilor de hartie de scris. Efectele directe sau perverse ale OUG 123/2005 ameninta independenta economica a posturilor de radio si de televiziune, vanzarile de produse audio-video si IT si transforma statul in cel mai mare platitor al unei prezumtii, copia operei scrise. In ce priveste cablul, pretul abonamentului va creste cu 15%, ceea ce va afecta accesul publicului la programele audiovizuale, la informare.
Reactia dlui Adrian Iorgulescu, ministrul Culturii, este socanta: "Am facut o lege care sa apere autorii, nu utilizatorii" (Cotidianul din 11 noiembrie). Este socanta pentru ca dl ministru recunoaste deschis partizanatul, discriminarea si implicit interesul personal, domnia-sa fiind compozitor, adica unul dintre autorii aparati. Este socanta si prin prisma competentelor si obligatiilor pe care dl Iorgulescu, in calitate de ministru al Culturii, le are in domeniul audiovizual. De pilda, Ministerul Culturii reprezinta Romania la reuniunile Conventiei televiziunea fara frontiere, dar si in relatiile cu Comisia Europeana in domeniul audiovizual. Mai departe, ministerul are competente in elaborarea strategiilor audiovizuale si drept de initiativa legislativa. In fine, incepand cu 1 ianuarie 2007, posturile de televiziune sunt obligate sa difuzeze 50% productie europeana, sa sporeasca productia proprie si sa cumpere de la producatorii independenti 10% din emisiuni. Daca adaugam si procesul de digitalizare, si el obligatoriu, cheltuielile vor creste considerabil.
Din cauza guvernantilor