A trecut mai bine de un an de cand - la fel ca pe vremea "afacerii Jimbolia" - in zona Gara de Vest-Solventul dispareau 172 de vagoane cu carburant. Descoperit de Garda Financiara, tunul de zeci de miliarde de lei dat statului roman prin neplata accizelor a ajuns pe masa Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie. Si chiar daca patronul uneia dintre firmele implicate, cetateanul turc Akaroglu Cuneyit, imposibil de gasit, apare, printre altii, ca inculpat in dosarul VGB Impex, instrumentat de Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, despre disparitia vagoanelor de la Solventul nimeni nu spune inca nimic.
Intre timp Parchetul General a scos, insa, la iveala o intreaga increngatura de firme specializate pe tranzactii ilegale cu carburant neaccizat, care se fac vinovate de disparitii de vagoane cu benzina fara plumb si in alte locatii din tara, dupa "modelul Timisoara". Patronul disparut In decembrie 2004, pe linia C.F.R. Gara de Vest - Solventul ajungeau cateva garnituri de tren cu 172 de vagoane incarcate cu benzina fara plumb. Unul dintre transporturi era destinat unei firme bihorene, Penzemax S.R.L., care nu avea punct declarat in antestatia de la Solventul, unde au fost aduse vagoanele respective. Transportul respectiv nu avea, deci, ce sa caute la Timisoara. In cel de-al doilea caz vagoanele fusesera trimise de la punctul de lucru din Miercurea Ciuc al unei firme bucurestene catre un punct de lucru din antestatia Solventul inchiriat de concernul VGB Impex si subinchiriat mai departe firmei Teco Petrol Oil S.R.L. din Bucuresti. In acest al doilea transport era vorba de 3,3 milioane de litri de benzina fara plumb, in valoare de 106 miliarde de lei care, conform actelor, a fost descarcata in antestatia Solventul. Si intr-un caz, si in celalalt vagoanele au disparut fara urma, Garzii Financiare Timis si Politiei Transporturi Fe