Sergiu, fiul senatorului Panait (Stefan Sileanu), presedintele Partidului Bunastarii Nationale din Romania, este gasit mort in Dimbovita, dupa ce luase o supradoza de heroina. Politistul Gelu Mailat (Tomi Cristin), secondat de colegul sau „Gogu“ (Sorin Cocis) si de temuta ziarista Pia Zilieru (Crenguta Hariton), care-i devine pe parcurs amanta, incearca sa rezolve acest caz cu puternice implicatii politice. Ei descopera ca in spatele afacerilor cu droguri nu sta doar Bot Vasea (Adrian „Gabonu“ Tuli), patronul unei populare discoteci, ci chiar numitul senator, care are relatii strinse cu mafia ruseasca. Insa doi periculosi ucigasi (Bogdan Voda si Vitalie Bantas), primul si amant al nevestei lui Panait (Victoria Cocias), vor s-o reduca la tacere, prin orice mijloace, pe Lulu (Lavinia Munteanu), fosta iubita a lui Sergiu si principalul martor al acuzarii.
In majoritatea cazurilor, un film prost are la origine un scenariu prost, iar peliculele romanesti recente nu fac exceptie. Nu am avut ocazia sa citesc „scenariul literar“ al lui Stelian Tanase (de mentionat ca scriitorul-politolog fusese implicat anterior doar in documentare) si nu cunosc toate modificarile aduse script-ului initial de catre regizorul si producatorul Claudiu Romila. Stiu insa ca partitura scenaristico-regizorala de la baza filmului Despre morti numai de bine este una complet neconvingatoare, in ciuda faptului ca proiectul de debut a fost finantat de CNC. Si mai stiu ca introducerea grupului de motociclisti, care n-au nici in clin, nici in mineca cu restul actiunii, este gaselnita regizorului, fiind menita, in viziunea acestuia, sa aduca suspans si culoare filmului. Banuiesc ca secventa in care cei doi asasini profesionisti se antreneaza in karate, box, body-building etc., pentru a lua apoi bataie de la un ins supraponderal, este o alta „umplutura“ a lui Claudiu Romila, probabil mare fan a