Conform datelor furnizate de catre BNR, piata bancara din Romania este in continua extindere. Majoritatea bancilor au raportat pe primele noua luni ale anului profituri semnificative. Nivelul concurentei in sistemul bancar din Romania este, potrivit analistilor financiari, in crestere. Pentru a putea rezista pe piata, operatorii bancari trebuie sa fie cat mai aproape de potentialii clienti, iar asta inseamna un numar cat mai mare de filiale si sucursale. Astfel au luat nastere in Romania francizele financiare. Oricine poate deveni bancher. Singurele conditii: sa aiba un spatiu comercial intr-o zona cu vad, sa n-aiba cazier si sa aiba potential de vanzator.
Franciza financiara, o solutie alternativa
Dezvoltarea accentuata a serviciilor de retail oferite de banci a dus la necesitatea crearii unei retele cat mai extinse de catre institutiile care ofera astfel de servicii. Mobile banking-ul, Internet banking-ul, dezvoltarea retelei proprii de distributie a serviciilor bancare si apelul la intermediari pentru vanzarea de produse bancare se dovedesc in continuare insuficiente. Alternativa: francizele financiare. Prima care a inteles potentialul pe care il prezinta aplicarea sistemului de franciza a fost ING Bank, olandezii avand deja experienta in acest domeniu. Self Bank a fost implementat cu succes in Benelux, prin franciza.
In zona rurala din Olanda, de exemplu, unitatile bancare ale ING au fost date majoritar in franciza. Acest lucru a fost pus in practica si in Romania, doar pentru unitatile care au la baza serviciile de Self Bank. Riscurile sunt minime, iar francizorul nu deruleaza o activitate pur bancara, procesarea de numerar cazand exclusiv in sarcina automatelor puse la dispozitie de ING.
La inceputul lui noiembrie, reteaua in franciza a ING ajunsese la 75 de unitati, conducerea bancii sperand ca pana la finele anului sa r