Sarbatorile hibernale 2005 aduc mai putine profituri comerciantilor europeni decat in anii trecuti. Problemele economiilor statelor membre, neincrederea in politicieni si esecul Tratatului Constitutional au rezonanta in deciziile de cumparare ale cetatenilor Uniunii Europene. In fiecare an, in preajma sarbatorilor de iarna, esantioane reprezentative de consumatori din noua state membre ale Uniunii Europene sunt chestionate asupra intentiilor de cumparare a ofertei de sezon. Rezult
Sarbatorile hibernale 2005 aduc mai putine profituri comerciantilor europeni decat in anii trecuti. Problemele economiilor statelor membre, neincrederea in politicieni si esecul Tratatului Constitutional au rezonanta in deciziile de cumparare ale cetatenilor Uniunii Europene.
In fiecare an, in preajma sarbatorilor de iarna, esantioane reprezentative de consumatori din noua state membre ale Uniunii Europene sunt chestionate asupra intentiilor de cumparare a ofertei de sezon. Rezultatele obtinute nu orienteaza numai industria de profil, ci reprezinta si un indicator important al perceptiei publice asupra gradului de integrare politica si economica a Uniunii Europene, a fiecarui stat in parte.
Imaginea de ansamblu obtinuta la finalul anului 2005 arata o Uniune divizata. Majoritatea francezilor si germanilor sunt pesimisti in ceea ce priveste viitorul apropiat si intentioneaza sa directioneze catre conturile personale de economii resursele financiare pe care in alti ani le-au cheltuit pe cadouri pentru ei si cei apropiati lor. Nu este surprinzator, avand in vedere ca economiile celor doua tari stagneaza, ca una dintre ele – Germania, a trecut printr-o campanie electorala zgomotoasa, al carei slogan a fost “reforma cu orice pret”, ca somajul este in crestere, la fel si tensiunile sociale. Pen