Lipsa loturilor mari de pamant, cu vad comercial, franeaza expansiunea retelelor de retail
Micile supermarketuri vor avea cel mai mult de castigat in anul ce urmeaza, previzioneaza analistii pietei imobiliare, deoarece vor specula la maximum avantajele cu care pot da peste nas mamutilor comerciali. Prac-tic, ritmul destul de lent cu care acestia din urma se dezvolta isi are explicatia in criza de terenuri mari si bine pozitionate.
Hipermarketurile ori retelele cash&carry au nevoie de cel putin sapte hectare pentru a ridica un nou magazin, in vreme ce supermarketurilor le sunt suficienti chiar si 3.000 de metri patrati.
Kaufland promite dezvoltare agresiva
In cazul terenurilor, interesul ramane major, dat fiind ca sunt cautate mai ales de lanturile de benzinarii, hipermarketuri ori malluri. „Unul dintre cei mai activi clienti ai departamentului nostru de dezvoltare regionala a fost Kaufland, care a achizitionat, printre altele, terenuri la Iasi, Bacau si Focsani pentru dezvoltarea de supermarketuri.
Oficialii Kaufland au anuntat ca vor continua o dezvoltare agresiva in tara. La fel, Selgros, Arabesque si Lukoil s-au numarat printre clientii nostri in cautare de terenuri pentru dezvoltari greenfield (n.r. - de la zero)", se arata in ultimul raport al Eurisko.
Terenurile de succes sunt greu de gasit
Desi incasarile si profiturile uriase ii motiveaza din plin pe proprietarii marilor lanturi de retail sa accelereze ritmul de expansiune, piedicile nu sunt chiar usor de depasit. „Cel mai complicat lucru in expansiunea Carrefour este latura imobiliara si funciara. Este intr-adevar dificil sa se gaseasca toate ingredientele necesare succesului la un singur teren.
Trebuie sa avem intre 7 si 10 hectare de teren deoarece, pe langa cladirea care adaposteste un hipermarket si galeria sa ex