Anul blestemat
In anul care abia s-a incheiat, tragediile s-au tinut lant * Am avut de toate: si gripa aviara, si rujeola, si tragedii navale * Nu au lipsit nici inundatiile care au fost mai dramatice decat oricand * Suvoaiele ne-au afectat in doua randuri * De asemenea, la mijlocul lunii septembrie, pe plajele din Mamaia a fost semnalata prezenta a sute de kilograme de peste mort * Un microbuz s-a rasturnat in afara localitatii Eforie, iar in urma accidentului 16 persoane au ajuns la urgenta spitalului * A fost un an cu adevarat atipic, unele dintre necazuri constituind adevarate premiere Aproape de inceputul lunii aprilie, nava Lujin II, sub pavilion Coreea, s-a izbit de un brizant submarin, in nord-estul Algeriei, in rada portului Djendjen. Initial, autoritatile algeriene au declarat ca opt din cei 22 de marinari sunt dati disparuti. 14 membri ai echipajului, dintre care 12 romani, au fost salvati in scurt timp de echipele de interventie ale pazei de coasta algeriene, acestia fiind internati in spitale din porturile Skikda si Jijel.Cauza dezastrului a constituit-o furtuna si valurile inalte de 15 metri, care au condus la graparea navei in ancora, ulterior aceasta fiind aruncata pe stanci si rupta in trei bucati.Nava Lujin II plecase in ziua de 16 februarie din Portul Constanta, incarcata cu 5 700 de tone de soda calcinata si 2 500 de tone de cherestea. Fostul cargou romanesc de 7.800 de tone deadweight ajunsese pe 30 martie in portul algerian Djendjen, unde incepusera operatiunile de descarcare.Dupa lansarea semnalului SOS si May-Day, au fost demarate operatiunile de salvare care au continuat si in conditiile in care marea s-a linistit. Au fost gasite cadavrele capitanului secund - Viorel Gafencu, de 50 de ani, sefului mecanic - Pecredin Feizula, de 66 de ani, si sefului de echipaj, Ion Burlacu, de 49 de ani, toti din Constanta.Tragedia navei Corona ZCar