•Trei persoane din Iasi sunt prezente zilnic la spectacolele de la Teatrul National si Opera, dar nu sunt vazute de nimeni •Sufleorii au o vechime de cel putin 20 de ani, perioada in care au citit alaturi de actorii sau solistii din fata publicului sute de texte, respectiv partituri •"Habar nu aveam ce inseamna sa fii sufleor, dar am aflat de la maestrul Calistru, care fusese si el sufleor o perioada. Mi-a spus ca este un fel de dirijor, ca trebuie sa dirijez intrarile si iesirile din scena si sa suflu textul", a declarat Constanta Nisioiu
O viata intreaga petrecuta in spatele scenei, urmarind fiecare detaliu dintr-un spectacol de opera sau de teatru, fiind mereu atenti la ce spun actorii sau la ce canta solistii. Scopul acestora este de a salva aparentele, da a ajuta pe cei care intr-un moment nefericit isi uita replica sau un rand dintr-o partitura. Este vorba despre sufleori, poate cele mai importante verigi din viata unui teatru sau a unei opere, din punerea in scena a unui spectacol, oameni despre care nu se stiu multe lucruri, aproape necunoscuti, dar care iubesc meseria de sufleor, pe care de altfel nici nu au studiat-o intr-o institutie de invatamant, la ora actuala in Romania neexistand aceasta specializare in nici o universitate de arte sau conservator. In Iasi, la doua dintre cele mai importante institutii de spectacole, si anume Opera Romana si Teatrul National Vasile Alecsandri, sufleorii au o vechime de cel putin 20 de ani, perioada in care au citit alaturi de actorii sau solistii din fata publicului, sute de texte, respectiv partituri. Constanta Nisioiu este unul dintre cei doi sufleori de la Opera Romana, la ora actuala detinand si functia de secretar muzical. Aceasta a afirmat ca, dupa o activitate didactica, ca profesoara de muzica, de aproximativ cinci ani, a participat la concursul organizat la Opera pentru postul de sufleor. "