Pentru a dezvolta strategii de advertising cu impact, reteaua JWT a intocmit un studiu care radiografiaza principalele tendinte ale consumatorului anului 2006. De cate ori am citit sau am auzit de schimbarile care s-au petrecut in ultimii 10 ani in cotidian? Schimbarile se petrec cu o rapiditate care de multe ori le face greu perceptibile in totalitate. In acest context, realizarea unui portret universal al consumatorului este o provocare pentru agentiile de publicitate.
Reteaua JWT a intocmit un studiu care isi propune sa radiografieze tendintele (trendurile) care caracterizeaza mentalul consumatorului in anul 2006. Despre acest studiu, Vilma Ignat, Client Service Director la JWT Romania, ne-a declarat: "Aceasta analiza nu ofera retete, ci vorbeste despre motivatii si presiuni, despre tendinte in comportamentul consumatorilor. Sintetizeaza exemplar aspecte-cheie ale vietii consumatorilor contemporani. Si poate fi surprinzator cat de aplicabile sunt observatiile dincolo de granite geografice, de diferente culturale. Observatiile sunt aplicabile marcilor globale si locale deopotriva". Prima tendinta, "Sex fara scuze" vorbeste despre cele doua atitudini extreme in raport cu acest subiect: de la renuntarea quasi-totala la tabuurile nu de mult inca functionabile, pana la intoarcerea la puritanism, ce-i drept, mai firava, dar imbracand aspecte extreme. In aceeasi zona a moravurilor legate de sex, un loc important se acorda reproducerii in vitro, care pare a intra, din ce in ce mai mult azi, in normalitate. Inflatia de pornografie de pe Internet este o consecinta a cererii nelimitate. Filmul "Sex and the city" a devenit un hit, actorii porno au devenit celebritati.
STATUTUL DE VEDETA. A doua tendinta, ("Falsificarea realitatii si falsa celebritate"), vorbeste despre modul in care televiziunea ne formeaza imaginea despre lume, substituindu-se de cele mai mu