Lansarea efectiva a noului sistem de pensii la inceputul lui 2007 devine cu atat mai greu realizabila cu cat acest moment coincide cu cel al integrarii. Sistemul public de pensii a inregistrat si in 2005 deficite mari, gauri ce urmeaza sa fie acoperite cu bani de la bugetul de stat. Fara o restructurare rapida, consistenta si realista a sistemul public actual, riscul crearii unor disfunctii si mai mari in sistemul finantelor publice romanesti creste covarsitor. De aceea, anuntatul pilon II, pe care Guvernul intentioneaza sa il introduca in 2007, trebuie supus unei analize foarte atente.
Procesul de integrare a unui sistem privat de pensii, paralel cu cel public, trebuie initiat cat mai repede, pentru a asigura doua deziderate majore: stabilitatea financiara a intregului sistem de pensii si cresterea veniturilor pensionarilor.
Acumularile mari de deficite financiare din anul 2005, precum si intentia guvernului de majorare in anul acesta a deficitelor bugetare pun serioase semne de intrebare cu privire la capacitatea autoritatilor de a introduce sistemul de pensii public privat de la 1 ianuarie 2007.
Anul 2005 s-a incheiat cu derapaje economice majore, iar prognozele pentru acest an au fost deja depasite. Implementarea unui sistem de pensii paralel necesita o capitalizare puternica a noului fond, prin transferul de bani publici de la sectorul bugetar, de cel putin 22% din PIB. Lansarea efectiva a noului sistem de pensii la inceputul lui 2007 devine cu atat mai greu realizabila cu cat acest moment coincide cu cel al integrarii. Romania, ca membra a Uniunii Europene, va trebui sa-si plateasca contributia de aproape un mili-ard de euro catre forul european si sa suporte costuri suplimentare considerabile pentru cofinantarea proiectelor europene.
Prin declaratiile recente ale premierului Tariceanu, Guvernul dovedeste inca o data lipsa de viziun