Cum putem sa obtinem vizibilitatea produsului sau serviciului nostru intr-un calup obositor de peste 20 de minute? Ce se va intampla cu pubicitatea de la TV cand va aparea dispozitivul Tivo in Romania? Cum se realizeaza strategia de aparitie a unui spot tv? Cum putem sa obtinem vizibilitate produsului sau serviciului nostru intr-un calup obositor de peste 20 de minute? Aceste intrebari si multe alte probleme cu care se confrunta o agentie de media, intr-un material care ia pulsul pietei de media din Romania.
Deoarece televiziunea este un mediu inca accesibil si tentant din punct de vedere al costurilor, agentiile de publicitate bombardeaza pauzele dintre emisiuni si filme cu o sumedenie de spoturi publicitare. Acest fapt duce insa la aparitia unei probleme reale, aceea de vizibilitate. Strategic, plannerii agentiilor de media trebuie sa elaboreze adevarate strategii de media pentru ca produsul/serviciul lor sa aiba vizibilitate intr-un calup de publicitate care poate depasi 20 de minute. Evident ca acest fapt atrage dupa sine plictisul si dezinteresul telespectatorului care schimba canalul.
STRATEGII MEDIA. Iata cum vad problema cei care sunt implicati direct in acest fenomen: "Exista mai multe solutii pentru rezolvarea acestui impediment. Dintre acestea as mentiona: plasarea spotului intr-o pozitie preferentiala in calup (prima, ultima, a doua, penultima), utilizarea solo-spoturilor, utilizarea single-spoturilor (tot un calup format dintr-un singur spot, ca in cazul solo-spoturilor, dar cu coperti publicitare neutre).
Toate acestea presupun negocieri si rezervari cu mult timp inaintea debutului campaniei, si de aceea planificarea din timp este mai mult decat salutara.
De remarcat faptul ca, deoarece se platesc punctele de rating atinse de spotul publicitar si, deoarece in cazurile unor calupuri lungi ratingul acestora scade, se ajunge la