- Social - nr. 24 / 6 Februarie, 2006 Incendiul este unul din cele mai violente moduri de manifestare a materiei, cu urmari grave asupra omului, naturii si societatii. Oriunde, focul poate face multe victime, distruge linistea, armonia, confortul material si psihologic al celor confruntati cu un asemenea fenomen. Ca urmare, nevoia de protectie impotriva lui a copiilor, dar si a adultilor, este la fel de imperioasa ca si nevoia de ada post, de hrana, tratament medical, educatie etc. Este dificil si pentru adulti sa retina toate cunostintele necesare pentru solutionarea eficienta a evenimentelor nedorite, cum sunt incendiile. Cu atat mai mult, nu e usoara educatia in acest sens a copiilor. Dar instruirea lor trebuie sa inceapa de la cele mai mici varste, pentru ca statistici incontestabile arata ca multi minori si-au pierdut viata jucandu-se cu focul. In familie trebuie educati de mici, iar la gradinite, copiii vor afla din nou ca, desi focul i-a atras intotdeauna pe cei mici, jocul e periculos. Pe de alta parte, prescolarii si scolarii trebuie sa stie si cum sa actioneze in cazul in care incendiul s-a produs. Primul lucru, sa paraseasca incaperea sau zona respectiva si sa ceara ajutor. Copiii mai mari pot invata chiar reguli de stopare a focului, inainte ca flacarile sa ia amploare, iar pentru aceasta sunt benefice, inca din gradinita, metodele demonstrative si de simulare, in cadrul activitatilor educative de paza impotriva incendiilor. Iar copiilor le trebuie prezentate si urmarile unui dezastru, pagubele produse de flacari mistuitoare putand fi subiectul unor desene. In fine, pentru ca elevii sa nu devina "piromani" pe perioada vacantelor, cand riscul este mai mare, familia trebuie sa completeze eforturile din gradinita. Si familia, si scoala au rol hotarator pentru siguranta minorilor, pentru evitarea unor situatii limita si, de cele mai multe ori, cu pierd