în care se află transportul cu autovehiculele de maxi-taxi. Zeci de călători în picioare, la înghesuială, oameni care aşteaptă în frig minute în şir maşini întârziate, şoferi care iau în care se află transportul cu autovehiculele de maxi-taxi. Zeci de călători în picioare, la înghesuială, oameni care aşteaptă în frig minute în şir maşini întârziate, şoferi care iau contravaloarea biletului, dar "uită" să îl înmâneze clientului. Singura soluţie este adoptarea unui nou regulament, după ce municipalitatea a prelungit actualele autorizaţii pentru maxi-taxi până la finele lunii aprilie, şi până atunci să pregătească un alt regulament. "Lungimea totală a traseelor va fi de 225 km, un traseu va avea cel mult 20 km, dar nu mai puţin de 10 km, iar 450 din cele 1.500 de staţii vor fi comune cu cele ale RATB", a declarat, ieri, ştefan Pirpiliu, preşedintele Comisiei Transporturi şi Infrastructură Urbană din Consiliul General al Municipiului Bucureşti (CGMB). Fiecare maşină va trebui să aibă doi şoferi. Proiectul a fost lansat, ieri, în dezbatere publică, şi oricine - bucureştean călător sau operator de transport privat - îşi va putea exprima un punct de vedere, consultându-l pe site-ul Primăriei Capitalei. Ulterior, direcţiile de specialitate vor întocmi caietele de sarcini ce vor fi scoase la licitaţie. Perioada de atribuire a noilor licenţe va fi de trei ani. Operatorii de transport vor fi obligaţi de noul regulament să nu mai schimbe în timpul contractului autovehiculele, sau, dacă le schimbă, să introducă maşini cu acelaşi an de fabricaţie şi cu acelaşi număr de locuri. Potrivit calculelor primăriei, suma pe care un operator o câştigă lunar este de 190 milioane de lei. În acelaşi timp, primăria câştigă până la 1,2 milioane de lei anual, pentru o licenţă de traseu.