Rotiseriile din cartiere ridică gradul de civilizaţieVii seara, eşti obosit, dar trebuie să mănânci. În apropierea locuinţei tale s-a deschis însă o rotiserie, de unde poţi să cumperi un
Rotiseriile din cartiere ridică gradul de civilizaţie
Vii seara, eşti obosit, dar trebuie să mănânci. În apropierea locuinţei tale s-a deschis însă o rotiserie, de unde poţi să cumperi un pui cald la un preţ rezonabil. "În mod normal, astfel de afaceri ridică gradul de civilizaţie al oamenilor, în special al celor ocupaţi. În Franţa este un obicei să-ţi cumperi puiul şi legumele adiacente de la rotiserie. Iar pâinea şi-o cumpără francezul din micile brutării", susţine Bogdan Baltazar, consultant financiar.
Pe aceste principii s-a ghidat şi Ciprian Buşcă, întreprinzător care, împreună cu un asociat, a deschis cu doar câteva zile în urmă un mic fast-food curat şi cochet la intersecţia unor cartiere: "Mizez pentru o clientelă de calitate, căreia îi vom livra produse de calitate. Investiţia ne-a costat 10.000 de euro şi deocamdată mergem pe zero, dar de-abia am deschis", susţine Ciprian Buşcă.
Cei 2 milioane de români plecaţi, resimţiţi în afaceri
În România, micile brutării au început în anii "90 şi au avut o bună perioadă de înflorire, dar supermarketurile le-au dat lovitura de graţie. Dacă totuşi ai curajul să începi o afacere cu un cuptor de pâine, îţi poţi fideliza clientela dacă produsul tău arată mai tentant şi este mai ieftin. "Afacerea din pâine, covrigi şi patiserie nu mai merge ca acum 10 ani. Piaţa a scăzut peste tot în România şi din cauza lipsei celor 2 milioane de consumatori, care au plecat în străinătate", declară Tamer Actinok, patronul unei mici brutării. Analistul Bogdan Baltazar ne spune care-i baiul pentru care se plânge patronul turc: "Brutăriile aşteaptă cu angoasă ziua de 1 octombrie, când vor intra în România normele UE de calitate