- Punct ochit, punct lovit. Produs in Cehia, Hyundai Accent nu va mai fi vamuit cu 30 la suta pe pietele europene
- Modelul coreean ar ajunge astfel in UE la un pret mai mic decat cel al autohtonului Logan care tocmai se bucura de succes
- Asaltul asiaticilor se bazeaza pe o productie de 300.000 de masini anual
Pe o piata a masinilor ieftine in continua crestere schimbarile la varf pot aparea oricand. Dovada vie, recenta victorie a Logan-ului in batalia cu Skoda Fabia. Desi comparabile ca performante, modelele Dacia Logan si Hyunday Accent nu au intrat, cel putin pana acum, intr-o competitie directa si asta mai ales datorita diferentelor de pret. Intentia coreenilor de a deschide o fabrica in Europa ar duce insa la eliminarea taxelor de import de 30% si, implicit, la diminuarea pretului practicat pe piata din Romania.
Constructorul coreean de automobile Hyundai a incheiat un acord cu statul ceh prin care se angajeaza sa investeasca un miliard de euro intr-o linie de asamblare. Fabrica nou creata ar urma sa produca 300.000 de automobile. Un Accent la 6.000-7.000 de euro cat ar fi fara taxa de 30,5% ar fi, fara indoiala un concurent serios pentru Logan. Mai ales ca dotarile asiaticei sunt superioare, iar un Logan dotat costa 8.750 de euro.
Incomparabile ca vanzari pe piata est-europeana
Pe piata din Europa Centrala si de est pe primul loc se afla in continuare Skoda cu 15,1% din piata, pe locul secund Dacia, cu 10,6%, iar pe trei, Renault, cu 8,4%. In top 5 urmeaza Opel (7,1%) si Volkswagen (6,5%). In Romania modelul Logan este lider detasat cu 88.275 unitati vandute in decursul anului 2005. In luna ianuarie a acestui an ultimul model Dacia a ajuns in garajele a 4.036 de romani. Prin comparatie, anul trecut Hyundai a vandut numai 4.036 de masini in Romania, iar in ianuarie 2006 doar 301 unit