- Din cei 125 de mici producatori de bere care existau acum zece ani in Romania, numai 26 au reusit sa faca fata
- Principalele societati axate pe productia de bere in Romania sunt subsidiare ale marilor companii europene. In numar de patru, ele aduna aproape 80% din intreaga piata de profil
- Pentru a rezista, producatorii autohtoni cer facilitati fiscale. Guvernul este insa impotriva
Producatorii independenti de bere pierd in continuare teren in fata companiilor multinationale. Ministerul Finantelor a transmis printr-un comunicat ca sustine respingerea proiectului de lege privind acordarea unor facilitati fiscale societatilor ce activeaza in domeniu.
Datoriile istorice si tehnologia invechita au facut ca micii berari sa dispara incet, dar sigur, de pe piata romaneasca de profil. Din cei 125 de mici producatori care existau acum zece ani in Romania, numai 26 au reusit sa faca fata concurentei cu societatile straine. Altfel spus, 80% din piata berii este detinuta de companiile multinationale. Vifor Versescu, presedintele PSIPBR, considera ca o eventuala respingere a proiectului "Masuri financiare pentru societatile comerciale din industria berii" ar duce la eliminarea micilor producatori si, indirect, la majorarea pretului bauturii alcoolice.
Patru companii, 80% din piata
Principalele societati axate pe productia de bere in Romania sunt subsidiare ale marilor companii europene. In numar de patru, ele aduna aproape 80% din intreaga piata de profil. Cele patru companii au investit pana in prezent 420 milioane de euro. Ele au constituit Asociatia Berarii Romaniei. Brau Union Romania are cea mai mare cota de piata din industria berii. Desi a inregistrat o scadere a cotei de piata comparativ cu 2004, Brau Union detinea anul trecut 27,9 % din totalul pietei romanesti de bere. Infiintata i