Femeia mileniului III si-a fixat noile standarde: feminitate suficienta, cât barbatii sa intoarca un pic capul, si masculinitate cât este nevoie pentru a impune respect. Noile tendinte sunt prezente si in moda, mesajul colectiilor recente fiind clar: femeile vin la putere. Daca este adevarat ca moda este o oglinda a societatii, prezentarile de moda recente pot fi considerate un semn ca este pe cale sa se intâmple ceva. Cu ocazia Festivalului „Milano Moda Donna“ s-a vazut in mod clar ca si in lumea modei tema centrala este din nou puterea feminina, insa cea in adevaratul sens al cuvântului. Designerii s-au saturat de fetiscanele mereu cu zâmbetul pe buze, care de care mai „pisicoase“ si cu nurii la „vedere“, multumite doar sa fie folosite drept obiecte de decor. In ultimul timp, acesta pare sa fie asul din mâneca al femeilor, mult prea preocupate sa ii cucereasca pe reprezentantii sexului tare, care se lasa sedusi de atâta feminitate. Doamnele modei, de la Frida Giannini, designer la Gucci, si pâna la Alberta Ferretti, de la Veronica Etro la Mariella Burani, par sa spuna, prin propriul limbaj, ca a venit vremea sa inceapa lupta pentru putere, in adevaratul sens al cuvântului, acea putere care duce la functiile de conducere, tipul de putere detinut de noul cancelar german Merkel sau Michelle Bachelet – prima femeie presedinte a statului Chile. De cealalta parte, ca si cum s-ar fi pus de acord, se afla stilistii de sex masculin, care insista sa apere o moda facuta din paiete si volane, din transparente si aluzii. Cavalli propune un look de papusa si pâna si Giorgio Armani a prezentat doar rochii de seara, ca si cum femeile nu ar face nimic in restul zilei. Femeia imperator preia puterea Dolce&Gabbana propune o femeie Napoleon, un imperator in versiune feminina, cu splendide rochii de seara, cu croieli imperiale, transparente si pline de pietre pretioase. La fel de reusi