Americii, supremaţia tehnologică şi rolul ei în lume", se precizează într-un studiu recent, realizat de National Foundation for American Policy (NFAP). Numărul studenţilor străini, înscrişi Americii, supremaţia tehnologică şi rolul ei în lume", se precizează într-un studiu recent, realizat de National Foundation for American Policy (NFAP). Numărul studenţilor străini, înscrişi în programele universitare de inginerie, a scăzut în ultimii doi ani cu opt procente, în vreme ce programele de ştiinţe ale naturii au înregistrat o scădere de zece procente. În instituţiile de învăţământ superior americane studiau sau efectuau proiecte de cercetare, în anul universitar trecut, 565.039 de studenţi din alte ţări, cu un procent mai puţin decât în anul precedent.
Statisticile realizate de organismele cu profil educaţional sunt confirmate şi de U.S. Department of State: în perioada 2001-2004, numărul vizelor acordate studenţilor străini a scăzut cu 25%."Într-o perioadă în care succesul unei naţiuni nu se bazează numai pe legi şi instituţii, ci şi pe aptitudinile oamenilor săi, politica de vize a SUA blochează în mod clar accesul unor minţi strălucitoare din alte ţări, care doresc să studieze şi, mai târziu, să rămână în Statele Unite", afirmă Stuart Anderson, director executiv al NFAP. "Aşa cum America nu mai este singurul loc din care să-ţi cumperi o maşină de prima mână, ea nu mai deţine supremaţia nici în ceea ce priveşte traseul educaţional", mai menţionează Anderson, care arată că universităţi din Marea Britanie, Australia, Franţa, Germania sau Japonia fac concurenţă serioasă instituţiilor americane în atragerea studenţilor străini. Costurile perioadelor de studii în America pot fi şi ele descurajante pentru cetăţenii anumitor ţări, după cum descurajante sunt şi greutăţile întâmpinate de absolvenţi în găsirea ulterioară a unui loc de muncă în SUA.
Tactici