40 de metri pătraţi, cel puţin 10.000 de euro şi trei angajaţi. Cam acesta este minimul cu care un întreprinzător poate demara o afacere tot mai profitabilă, pe fondul vânzărilor de 40 de metri pătraţi, cel puţin 10.000 de euro şi trei angajaţi. Cam acesta este minimul cu care un întreprinzător poate demara o afacere tot mai profitabilă, pe fondul vânzărilor de autoturisme în creştere: o spălătorie auto. Dacă spălătoria este poziţionată şi într-o zonă comercială, succesul mai depinde de o singură variabilă: vremea bună.
Amplasamentul, cheia succesului
Costurile iniţiale pentru pornirea afacerii sunt legate de găsirea unui spaţiu şi amenajarea lui, acestea crescând odată cu numărul rampelor pe care le va avea spălătoria. Pentru un spaţiu de 60 de metri pătraţi pe şoseaua Iancului, de exemplu, patronul unei astfel de afaceri scoate din buzunar aproximativ 1.000 de euro lunar. Următorul pas este racordarea la utilităţi şi izolarea pereţilor, care costă aproximativ 4.000-5.000 de euro. Instalaţiile pot fi noi sau second-hand, cu preţuri începând de la 3.000 de euro. "Pentru început am angajat trei oameni, pentru fiecare este necesar echipament de protecţie de 100 RON", ne-a declarat Cosmin şarlea, proprietarul unei spălătorii din Blaj, judeţul Alba.
Cererea, în funcţie de condiţiile meteo
În marile oraşe, cererea de servicii de curăţenie pentru autoturisme a avut o creştere constantă, cu mici fluctuaţii determinate de condiţiile meteorologice. "Am înregistrat creşteri ale cifrei de afaceri şi a numărului de clienţi. Este un business suficient de profitabil, asta dacă nu plouă cu săptămânile", ne-a spus Gheorghe Adrian, managerul unei spălătorii de pe şoseaua Iancului. Principala problemă în derularea unei astfel de afaceri o constituie atât cerinţele tot mai ridicate ale agenţiilor de protecţie mediului şi a primăriilor pentru