Daca, in cazul afacerilor independente, rata medie de esec este de 80%, in cazul francizelor numai 20% isi incheie activitatea dupa numai trei ani, dupa cum a aratat Eugen Driga, director la IMO Franchising Group. Franciza este, asa cum au aratat specialistii, reprezentanti ai firmelor de consultanta in domeniu, "clona unei afaceri de succes" sau un set de proceduri verificate, prin care s-a reusit promovarea unei marci devenite notorii in plan international. "Franciza este un element foarte important pentru comunitatea de afaceri din tara noastra. De ce? Confera siguranta celor care nu au curaj sa se arunce singuri in lumea afacerilor. Franciza asigura pornirea unei afaceri la cheie", sublinia Dan Ifrim, director general adjunct al Camerei de Comert si Industrie a Municipiului Bucuresti, care, in colaborare cu Asociatia Retelelor de Franciza din Romania (ARFR), a organizat un seminar derulat sub titlul "Cum sa-mi deschid o afacere in franciza in domeniul serviciilor". Cu toate acestea, achizitia unei francize contra unei taxe ce poate varia intre 15.000-150.000 euro nu garanteaza neaparat viabilitatea afacerii. "Iti asigura dreptul de a munci si de a te darui 100% cresterii noului business", a punctat Laura Ion, presedinta ARFR. Insa, pentru ca bilantul veniturilor si cheltuielilor sa fie pozitiv, este nevoie de translatarea cu multa atentie a unui anumit model de afacere care a functionat cu succes in economii avansate, de trecerea barierelor culturale si de limba si, nu in ultimul rand, de respectarea cu strictete a "Bibliei" francizei, respectiv a setului de proceduri probate in timp de francizor. "Astfel, o afacere prospera intr-un oras de 300.000 de locuitori cum este Strasbourg (Franta) nu va fi in mod necesar un succes si la Constanta, desi ambele orase au acelasi numar de locuitori", a afirmat Razvan Blid, director CHR Consulting. De aceea, organizatorii