- Social - nr. 56 / 22 Martie, 2006 Cu conditia, fireste, ca si noi, consumatorii, la randul nostru, sa acceptam noile formule propuse de catre furnizorii de servicii, asa cum se intampla acum cu plata facturilor la consumurile de energie electrica, un serviciu informatizat, si care cere din partea consumatorilor furnizarea unor date stricte si precise pentru identificarea unui consumator, precum un cod NLC, sau date personalizate. Acestea sunt necesare, deoarece factura este inregistrata in datele centralizate la nivelul SC ELECTRICA TRANSILVANIA SUD, de catre un cititor de bare, ori in lipsa facturii sau comunicarii codului mentionat, operatoarea este nevoita sa caute in baza de date un consumator, dupa nume si adresa, in cinci judete. Daca vom mentiona ca doar in judetul Mures sunt circa 216.000 de consumatori casnici, este limpede ca vom scuti timpul pierdut la cozile de la ghisee, daca vom sti sa furnizam si informatiile cerute. De la societatea mentionata, responsabilul cu Relatii publice, domnul Claudiu Hulpus, ne-a informat ca sunt inca greutati in ceea ce priveste achitarea consumurilor pentru cei care au optat pentru un tarif social, dat fiind faptul ca noile norme prevad confirmarea indeplinirii conditiilor pentru un asemenea tarif de catre primarii. Cum acestea nu detin o baza de date cu toti cei care indeplinesc conditiile, ci doar cu aceia care beneficiaza de ajutorul social acordat prin primarii, este clar ca lucrurile nu sunt pe un fagas normal, ceea ce, pana la clarificarea acestei situatii, va mai pune oameni pe drumuri intre primarii si ghiseele de incasare a facturilor pentru consumul energiei electrice. Tot din acest an, tariful social se acorda doar la domiciliul solicitantului si doar daca veniturile lui nu depasesc salariul minim pe economie pe membru de familie, ceea ce inseamna ca detinatorii unei a doua sau mai multor locuinte, cas