Calendaristic e primavara, chiar daca acest lucru nu-l constatam si climatic, dar in planul evenimentelor culturale lucrurile par a se anima. Expozitiile se schimba mereu si in aceasta saptamina avem citeva surprize despre care imi face placere sa scriu. La Galeria Dialog, aflata la parterul Primariei sectorului 2 al capitalei, continua seria expozitiilor organizate de Ruxandra Garofeanu. in cadrul programului de „restituiri“ ne este prezentata creatia doamnei Maria Pillat-Brates, a carei biografie este un exemplu tipic pentru drama traita de multi dintre intelectualii romaniin perioada comunista.
Maria Pillat-Brates isi face debutul artistic la Salonul Tinerimii Artistice din 1914, desfasurind cu consecventa in urmatorii ani o activitate expozitionala ce a facut ca acuarelele ei sa fie semnalate de cronicarii timpului.
Pentru ca a fost sotia poetului Ion Pillat, dupa 1944 destinul sau ia o intorsatura dramatica. in 1948 este arestata, iar anii care au urmat eliberarii au eliminat-o din activitatea publica. in timpul vietii ea nu a mai putut participa la evenimente sau deschide expozitii. A fost membra a Uniunii Artistilor Plastici, dar activitatea ei artistica s-a desfasurat in anonimat, fiind cunoscuta doar de catre cei apropiati.
Tehnica acuarelei a reprezentat pasiunea de o viata a Mariei Pillat-Brates, reusind ca prin intermediul ei sa defineasca o lume cu sensibilitate, cu mult simt poetic, convingindu-ne pe cei care astazi ii privim lucrarile ca, indiferent de motiv, intotdeauna ne exprimam pe noi, dam viata trairilor noastre.
Sentimentul pe care il ai cind patrunzi in expozitia de la Galeria Dialog este acela ca te afli intr-o lume plina de lumina, asupra careia trebuie sa-ti ingadui ragazul de a te opri, de a te bucura de florile minunate, de peisajele extraordinare, de portretele sale care ne privesc cu liniste, cu