făcut până la aderare, inclusiv reabilitarea şoselelor după standardele comunitare.Până se va lua o decizie privind data aderării României la Uniunea Europeană, posibil în ajunul difuzării făcut până la aderare, inclusiv reabilitarea şoselelor după standardele comunitare.
Până se va lua o decizie privind data aderării României la Uniunea Europeană, posibil în ajunul difuzării raportului de ţară, la 16 mai, "trebuie să fim prudenţi în privinţa evaluărilor pe care le facem", a avertizat, la Bruxelles, secretarul de stat în Ministerul Integrării Europene, Leonard Orban. Trebuie să luăm în calcul faptul că "nu avem de-a face, din păcate, cu un mediu care să favorizeze o decizie pozitivă" şi că România şi Bulgaria intră la pachet în Uniune, a mai precizat el. Că atmosfera din cadrul Uniunii este una "din ce în ce mai puţin prielnică extinderii în general" nu reprezintă o noutate. Fostul negociator-şef cu UE crede că în acest context ce rămâne României de făcut "este să continue pregătirile pentru aderare, să le menţină la un nivel foarte ridicat, astfel încât să putem avea un raport cât mai bun, în ideea de a evita orice fel de posibil risc de amânare".
Trebuie să ne acoperim gropile din şosele
României i-a fost recent reamintit la Bruxelles că mai are multe de făcut până la aderare. Trebuie să accelereze reabilitarea infrastructurii rutiere, pentru că Tratatul de aderare a României la UE prevedere că, odată cu integrarea, vor fi deschise douăsprezece circuite rutiere. Indiferent dacă România va reuşi sau nu să le reabiliteze, aceste trasee vor trebui să fie deschise circulaţiei companiilor din UE, a subliniat Orban. Tot în domeniul transporturilor, partea română s-a angajat să auditeze autorităţile care acordă licenţele de tranzit în UE ca să se evite, a declarat Orban, "accidente de genul situaţiilor în care au fost falsificate anumite perm