Pe-un picior de plai,/Pe-o gura de rai…, Nadia, Hagi, Dracula, salam de Sibiu… Sunt cliseele care apar in mintea oricui vorbeste despre Romania. Dar acestea pot imbraca o multitudine de forme si pot atinge o varietate de subiecte. La urma-urmei, romanii au o imaginatie bogata cand vine vorba despre propria imagine.
Dar ce cred ceilalti despre noi? Invitat la o emisiune a televiziunii nationale, specialistul american in strategie si pozitionare Jack Trout a declarat transant: "Sunteti zero in materie de imagine". Declaratia poate fi interpretata in doua sensuri, din care cel pozitiv este ca ne putem construi o imagine curata, nealterata, fara sa fim nevoiti sa indepartam cu grija si migala straturi groase de prejudecati si stereotipii. Sa fie adevarat oare? Sa putem crea o oglinda a realitatilor si a valorilor intrinseci spiritului romanesc, oglinda pe care sa o directionam cu atentie in afara si sa putem afirma: Aceasta este Romania?
La aceste intrebari incearca sa raspunda in aceste zile Filiala Romana a Asociatiei Europene a Studentilor la Relatii Publice si Comunicare, prin cea de-a treia editie a Congresului National al Studentilor la Comunicare, desfasurat azi si maine. Principala preocupare va fi pozitionarea Romaniei in context cultural, social si economic. Evenimentul urmareste sa prezinte eforturile de comunicare a brandului Romania intreprinse pana acum, precum si proiectele noi ce vizeaza aceeasi finalitate. Printre invitatii care vor incerca la Muzeul National de Arta al Romaniei sa stearga aburul de pe oglinda se numara Lucian Mandruta – jurnalist, Stefan Liute – Strategy Director Grapefruit, Mircea Vasilescu – Dilema Veche, Radu Georgescu – presedinte GECAD Group. Pe langa conferentiarii anuntati, Prime Romania a pregatit o lista de specialisti in domeniul brandingului si al pozitionarii, care azi sustin workshopuri la Facultatea de Litere.