Doi romani au pus pe picioare un business care a ajuns la peste 140.000 de clienti de pe intreg Globul. Reteta? Preturi foarte mici, accesibile oricarui, raportate la o calitate buna a produselor oferite si peste 5.500 de fotografi care furnizeaza constant fotografii de inalta calitate. Si multa munca desigur
Ai nevoie de o imagine, de o fotografie pentru o prezentare, sau ai nevoie de ilustratie pentru un articol, sau chiar pentru o tema la facultate. Getty sau Corbis reprezinta doar doua din solutiile posibile, care te pot ajuta in gasirea imaginii pe care o cauti. Acestea sunt agentii de imagini de tip Royalty Free, adica platesti pentru o imagine si ai dreptul sa o folosesti de mai multe ori, in functie de anumite restrictii impuse de fiecare agentie in parte.
Dar de ce sa apelezi la Getty spre exemplu, cand avem o agentie romaneasca de imagini, care ofera preturi mai mici, si in functie de ceea ce cauti, aceeasi calitate? De la aceasta idee au pornit si Serban Enache (n.red. in stanga fotografiei) si Dragos Jianu (n.red. in drepta) care au infiintat Dreamstime.com, o agentie de imagini autohtona. Dreamstime a pornit ca o agentie in-house sustinuta de �compania mama�, Archiweb Design, una din cele mai importante firme de web design si new media din Romania, cu activitate inceputa in 1997.
Investitia initiala a fost zero, intrucat site-ul vindea fotografii stock pe suport CD, fotografii realizate de firma pentru utilizarea lor in cadrul proiectelor la care firma lucra. �Faptul ca acest tip de imagini erau inaccesibile clientilor nostri in cadrul agentiilor stock clasice precum Corbis sau Getty, cel putin pentru clientii romani, a facut ca aceasta baza de imagini sa se dezvolte destul de mult si de repede� a declarat pentru Wall-Street, Serban Enache, unul din fondatorii Dreamstime.
Cel mai important reper in evolutia business-ului autohto