De cateva luni bune, in cinematografele din lumea intreaga se face un lobby frumos si sanatos pentru formele "alternative" la actul sexual biblic, iar Romania incepe sa se alinieze si ea in trendurile internationale.
Inainte de Brokeback Mountain a fost The Dreamers al lui Bertolucci, povestea unui frate si a unei surori care au pasiuni incestuoase si care aduc in cuplul lor un adolescent. Dupa Dreamers britanicii au scos Summer of Love (un film care a rulat si la noi in cadrul festivalului britanic), povestea a doua scolarite care pleaca in vacanta de vara la bunici si se indragostesc una de cealalta. Iar dupa Brokeback Mountain a iesit peste Ocean, Transamerica povestea unui domn care se simte doamna si care face eforturi ca sa fie supus unei operatii de schimbare de sex.
Intre toate aceste povesti, pe un val care abia creste in Romania pentru ca filmele ajung mai greu in cinematografe, vine si Tudor Giurgiu cu Legaturi bolnavicioase, povestea unei tinere care se iubeste cu fratele ei (si nu in sensul unei dragoste fratesti) si care face o pasiune pentru o colega de scoala.
Stiu ca veti merge la cinematograf sa vedeti acest film pentru ca Tudor, ca de obicei, este un foarte bun promotor al proiectelor sale. Asa cum a reusit sa transforme TIFF-ul de la Cluj in cel mai mare festival international de film din Romania, tot asa va avea succes si in a aduce lumea in salile de cinematograf. Si daca veti sti sa va uitati la tehnicile de promovare ale filmului veti vedea ca sunt respectate standardele internationale (o coloana sonora declinata intr-un videoclip care e difuzat pe canalele muzicale, coperte de reviste cu actorii din rolurile principale, interviuri si reportaje cu lucruri de culise, flyere, bannere si asa mai departe). Iar partea cea mai buna a acestei campanii de promovare este ca, la viitorul film, al oricarui alt roman, producatorii vor fi