In timpul Sfintelor Sarbatori de Paste, dulciurile sunt vedete absolute in magazine si nu lipsesc din casa nici unui crestin care se respecta. Dupa un post lung, vine in sfârsit si bucatica de ciocolata mult dorita. In aceasta perioada, comerciantii obtin incasari record din vânzarile de oua si iepurasi de ciocolata, dar si de alte dulciuri, care de care mai apetisante. Comerciatii tin mortis sa sublinieze caracterul simbolic si nu doar de consum al Sarbatorilor Pascale. „Bineinteles, este o sarbatoare religioasa, pe care personal o consider foarte importanta, insa ceea ce cred eu ca este mai important este faptul ca Pastele inseamna trezirea la viata dupa o iarna grea. Este la fel de adevarat ca pentru noi este vorba de o perioada de crestere a vânzarilor, insa in cazul meu nu asta conteaza“, a spus Myriam Wittamer, proprietarea magazinului cu acelasi nume din Bruxelles. Oricum ar fi, cert este ca de Paste oricine poate profita de ocazie pentru a gusta macar un pic de ciocolata, uitând de sentimentele de vinovatie. De altfel, deliciosul aliment a cunoscut o crestere a popularitatii printre europeni, in anul 2005. Anul trecut, consumul de ciocolata a atins valori record la britanici, fiecare consumând cam sase kilograme pe an, cifra totala a vânzarilor ridicându-se la 6,8 miliarde de euro. Si francezii s-au dovedit a fi mari consumatori de dulciuri, ei „investind“ 4,5 miliarde de euro in acest sector. Urmatoarele locuri in topul iubitorilor de ciocolata sunt ocupate de nemti si italieni, ale caror cheltuieli se ridica la aproape doua miliarde de euro. In mod surprin-zator, elvetienii, mari producatori de ciocolata si inventatori ai ciocolatei cu lapte in 1875, s-au plasat doar pe locul sase. Milioane de euro pentru masa de Paste In acest an, bugetul dedicat Sarbatorilor Pascale a cunoscut o crestere consistenta, ajungând pâna la 4,5 miliarde de euro, de exemplu, in I