De Pastile acesta, romanii nu si-au mai facut traditionalele stocuri de alimente. Cu toate acestea, am reusit sa cheltuim aproape 197 milioane de euro pe mancare, bautura si dulciuri. Transportul catre casele parintesti si locatiile de vacanta, precum si sejururile au ridicat la 208 milioane de euro afacerea Pastilor.
Anul acesta, Pastile nu a fost o afacere spectaculoasa. "Din ce am vorbit cu producatorii, vanzarile au fost sub asteptari la preparatele din carne, lapte sau branza. Chiar si vanzarile de carne de miel au fost mai slabe decat anul trecut", a declarat Sorin Minea, presedintele
ROMALIMENTA. El spune ca 2006 este un an atipic, dominat de invazia pietei negre si de scaderea puterii de cumparare. "Venim dupa o iarna relativ grea, cu facturi mari la intretinere si tarife majorate la electricitate, gaze si combustibil, care umfla preturile si diminueaza puterea de cumparare a populatiei. Nu cred ca a scazut efectiv consumul, dar multi s-au indreptat probabil catre produsele mai ieftine provenite de pe piata neagra", a apreciat Minea.
MIEL SI PUI. Producatorii din domeniu au scos la vanzare in preajma Sarbatorilor de Pasti circa trei milioane de miei. Cum un miel are in jur de 8 kilograme, la un pret mediu de vanzare de 150.000 de lei vechi kilogramul, putem aprecia ca mieii pascali ne-au scos din buzunar peste 100 milioane de euro.
Producatorii de carne de pasare nu au inregistrat nici ei cresteri spectaculoase ale vanzarilor. "S-a schimbat comportamentul de consum. Daca inainte, oamenii faceau stocuri in perioada Sarbatorilor, acum isi acopera doar consumul zilnic pentru ca se pot duce la magazin si pot cumpara ce, cat si cand vor", considera Gheorghe Antochi, presedintele Agricola Bacau. Ilie Van, presedintele Uniunii Crescatorilor de Pasari din Romania, a estimat ca in Saptamana Mare s-au vandut circa 3.500 de tone de carne de pasar