A cincea etapa a circuitului de Formula 1 se va desfasura in Germania la Nurburgring sub titulatura de Circuitul Europei. Dupa etapa trecuta, desfasurata la Imola, se pare ca scuderia Ferrari a revenit in lupta. Urmeaza inca un nou test, de aceasta data pe teren strain.
Un pic de istorie
Cursa din anul 1995 a fost una remarcabila, Michael Schumacher (Benetton) depasind Ferrari-ul lui Jean Alesi cu numai trei tururi inainte de final, iar cursa din 1996 a reprezentat prima victorie din cariera lui Jacques Villeneuve in Formula 1. Michael Schumacher nu va uita niciodata cursa din '97 cand fratele sau mai mic l-a impins in afara circuitului chiar in primul tur. Ambelor masini McLaren le-au explodat motoarele la o diferenta de numai un tur unul de celalalt, lansandu-i victoria lui Villeneuve. Mika Hakkinen a castigat pentru McLaren in '98, chiar daca cei de la Ferrari ocupasera prima linie a grilei de start. Ralf Schumacher a castigat in 2003, conducand o dubla a celor de la Williams in fata coechipierului sau, Juan Pablo Montoya. Ralf Schumacher a castigat cursa cu o diferenta de 16,8 secunde dupa ce preluase conducerea cursei in turul 26 de la Kimi Raikkonen, cand motorul celui din urma a cedat. Nurburgring-ul are reputatia unui circuit complet: viraje de mare viteza, sicane de viteza medie care strica balansul masinii si cateva viraje de viteza foarte mica unde tractiunea este pe primul plan.
Starea vremii ar putea decide castigatorul
O mare influenta asupra curselor de aici o are vremea foarte schimbatoare, circuitul aflandu-se la o altitudine ridicata. Temperaturile se pot schimba foarte repede, iar vremea uscata poate deveni la fel de repede ploaie.
Un exemplu concludent in acest sens este cursa din anul 1999, cand numai 9 masini au trecut linia de sosire, iar Johnny Herbert a adus prima si ultima victorie p