Dupa ce s-au fript la Krivoi Rog, firmele romanesti sufla acum si in iaurt. Planurile de extindere in Ucraina sunt tinute pe lista de asteptare, chiar daca mari companii din intreaga lume se grabesc sa isi faca intrarea pe una dintre cele mai mari piete din regiune. Anul trecut, directorul general Altex, Dan Ostahie, spunea ca vrea sa iasa cu noul sau brand, magazinele Media Galaxy, intai pe pietele bulgara si sarba, iar apoi in Moldova, Ucraina sau Croatia. “Ne uitam cu a
Dupa ce s-au fript la Krivoi Rog, firmele romanesti sufla acum si in iaurt. Planurile de extindere in Ucraina sunt tinute pe lista de asteptare, chiar daca mari companii din intreaga lume se grabesc sa isi faca intrarea pe una dintre cele mai mari piete din regiune.
Anul trecut, directorul general Altex, Dan Ostahie, spunea ca vrea sa iasa cu noul sau brand, magazinele Media Galaxy, intai pe pietele bulgara si sarba, iar apoi in Moldova, Ucraina sau Croatia. “Ne uitam cu atentie in continuare la piata ucraineana, care a crescut in ultima perioada, dar nu am luat inca o decizie de extindere”, afirma acum Ostahie. si “La Fantana”, firma care aduce romanilor apa in birouri, cocheta cu ideea de a face acelasi lucru si in Ucraina. Dupa ce a studiat mai bine piata vecinilor, s-a razgandit. “Nu e oportuna o intrare acum. Poate in cativa ani lucrurile se vor schimba, dar acum piata nu este suficient de matura pentru business-ul nostru”, spune Cristian Amza, directorul general al companiei. Potrivit afirmatiilor sale, “competitori foarte puternici, cum sunt Eden Springs, liderul european in domeniu, sau Clear Water, au ocupat deja pozitii pe piata, iar afacerile nu le merg foarte bine”.
Nici extinderea companiilor romanesti din domeniul IT nu are sanse sa ajunga prea curand dincolo de Nistru. “Au m