NE-AM INTERESAT PENTRU TINE Asociatia de proprietari poate sa primeasca intre 150 si 200 de euro pe luna, iar proprietarii balcoanelor pe care sunt prinse reclamele pot primi intre 50 si 150 de euro pe luna
Fie ca sunt panouri luminate, bannere sau mash-uri, reclamele de pe blocuri coplesesc orasul. Desi din punct de vedere estetic, reclamele dauneaza orasului, iar urbanistii si arhitectii nu le agreeaza, ele sunt o afacere pentru firmele de outdoor, fiind cea mai ieftina forma de publicitate, dar si pentru Asociatiile de proprietari, care cred ca "l-au prins pe Dumnezeu de picioare" cand primesc ceva banuti fara nici un efort. "Bucurestiul este unul din orasele europene, invadate de publicitate", declara Adrian Craciunescu, director la Directia Generala Patrimoniu Cultural National, din cadrul Ministerului Culturii si Cultelor.
INCEPUTUL POVESTII
Agentul de vanzari de la firma de outdoor alege o locatie plasata, de obicei, in marile intersectii din zona centrala a orasului sau pe principalele artere de circulatie si verifica la primaria locala, daca in zona respectiva este permisa amplasarea unei reclame (pe monumentele istorice, precum si in zona protejata a acestora plasarea reclamelor nu este permisa). In cazul in care amplasarea reclamei este posibila, firma va contacta Asociatia de proprietari pentru a obtine acordul acesteia. Daca acordul este obtinut, atunci se fac demersuri pentru eliberarea autorizatiei de construire. Pentu obtinerea autorizatiei de construire firma de outdoor plateste urmatoarele taxe: o taxa pentru eliberarea Certificatului de Urbanism de 40 RON, o taxa locala de publicitate (TLP) care este de 26 RON pe mp, si taxa pentru eliberarea autorizatiei de construire, 60 RON.
Dupa eliberarea autorizatiei de construire se incheie contractul cu Asociatia de locatari si cu locatarii pe al caror perete este amplasata reclama.