Echipa SiteAdvisor a companiei de securitate informatică McAfee a prezentat vineri rezultatele unui studiu realizat pe parcursul a patru luni, care a examinat riscurile la care se expun utilizatorii motoarelor de căutare.
"Creşterea utilizării motoarelor de căutare pe internet aduce un nou tip de risc. Site-urile web ostile al putea să expună utilizatorii la riscuri de securitate – prin spyware, spam sau alte practici – pentru că deseori motoarele de căutare nu filtrează aceste site-uri din listele de rezultate" se arată în studiu McAfee.
Studiul a fost realizat în perioada ianuarie – aprilie 2006 şi s-a axat pe cinci mari motoare de căutare - Google, Yahoo, MSN, AOL şi Ask.com. McAfee a utilizat programul SiteAdvisor pentru a analiza probleme de securitate. SiteAdvisor evaluează potenţialul de risc al oricărui site web. Acesta testează fiecare site în ceea ce priveşte expunerea la conţinutul cu grad de risc.
"Motoarele de căutare s-au diferenţiat între ele, dar esenţial este mesajul că toate motoarele de căutare importante au oferit rezultate potenţial riscante, aşa că utilizatorii trebuie să fie precauţi atunci când le folosesc", a declarat Shane Keats, specialist la McAfee SiteAdvisor.
Studiul SiteAdvisor a relevat că toate motoarele de căutare testate au direcţionat utilizatorii către site-uri "riscante", cu precădere la utilizarea unor termeni-cheie populari. Rezultatele MSN Search au oferit cele mai puţine rezultate riscante (3,9%), în timp ce Ask.com a oferit cele mai multe (6,1%).
Studiul a estimat că aproximativ 285 de milioane de click-uri către link-urile site-urilor ostile sunt făcute în fiecare lună prin motoarele de căutare.
Link-urile plătite sunt cele mai periculoase. Studiul a relevat că 8,5% din link-urile sponsorizate duc către site-uri nesigure, spre deosebire de doar 3,