Disputa religioasa exploziva asigura succesul romanului lui Dan Brown.
"Codul lui Da Vinci" a devenit un fenomen pe plan mondial provocand o disputa religioasa exploziva pe tema originilor crestinismului, ceea ce a asigurat vanzari record pentru cartea lui Dan Brown si, dupa toate probabilitatile, va avea o contributie insemnata la succesul anuntat al filmului lui Ron Howard, care va avea premiera absoluta astazi, la Cannes.
Tocmai din pricina polemicii suscitate, romanul, despre care adversarii sai spun ca este o adevarata blasfemie, continua sa se vanda ca painea calda la trei ani de la aparitie.
„Religia este si a fost dintotdeauna un domeniu de mare interes uman”, subliniaza Robert Thompson, profesor la Universitatea din Syracuse, New York. „In cultura populara, acest subiect nu este tabu si atrage foarte multi oameni”, adauga el.
Biserica Catolica rareori se mai pronunta asupra unor lucrari cu care nu este de acord insa, de aceasta data, Vaticanul a declarat razboi contra „Codului lui Da Vinci”, de teama ca acesta il pune intr-o lumina proasta.
Cartea, care s-a vandut pana acum in aproape 50 de milioane de exemplare, sustine ca Biserica ar ascunde faptul ca Iisus era un simplu muritor care s-ar fi casatorit cu Maria Magdalena. Totodata, Dan Brown descrie organizatia Opus Dei drept o societate secreta care nu se da inapoi de la crime.
Pelicula vizeaza un public ostil Bisericii Catolice
Fictiune sau realitate? Controversele incing spiritele din Statele Unite pana in India, din Spania pana in Filipine, amintind intr-o oarecare masura de dezbaterile starnite de lansarea, in 2004, a filmului lui Mel Gibson, „Patimile lui Hristos”.
„Mel Gibson a gasit un public crestin gata sa plateasca pentru a vedea un film crestin, in timp ce promotorii „Codului lui Da Vinci” vor atrage un public ostil Bisericii Catolice, dornici sa vada un f