ScanSafe va lansa oficial săptămâna viitoare o versiune de teste a unui nou serviciu care va adauga etichete la rezultatele oferite de cele mai populare motoare de căutare, precum Google sau Yahoo, pentru a identifica site-urile de încredere şi a le evidenţia pe cele maliţioase. Serviciul gratuit, numit Scandoo, analizează rezultatele căutărilor în timp real, după care adaugă un checkmark verde pentru site-urile web "curate" şi imaginea unui gândac la site-urile potenţial riscante.
Motoarele de căutare nu oferă link-uri doar către site-urile de încredere. Căutările pot produce de asemenea link-uri către site-uri care instalează software maliţios ori afişează conţinut nedorit. În fiecare lună, utilizatorii de internet din Statele Unite accesează aproximativ 285 de milioane de link-uri nesigure, conform unui studiu McAfee publicat săptămâna trecută. Companiile de securitate intenţionează să rezolve această problemă prin lansarea unor produse sau servicii dedicate.
Noul serviciu ScanSafe este similar cu serviciul SiteAdvisor al McAfee, care le indică de asemenea utilizatorilor motoarelor de căutare dacă rezultatele căutărilor lor includ link-uri către site-uri maliţioase. SiteAdvisor necesită însă instalarea unui software, în timp ce Scandoo necesită doar efectuarea căutării de pe site-ul Scandoo. Compania pregăteşte de asemenea şi un toolbar.
Symantec pregăteşte de asemenea un produs similar cu SiteAdvisor, ca parte a generaţiei sale viitoare de software de securitate, a anunţat compania.
În medie, 3,1% din link-urile care apar în rezultatele unei căutari pot reprezenta un risc, conform McAfee. Acestea pot creşte până la 72% în cazul utilizării unor termeni de căutare populari, precum "free screensavers", "digital music" sau "singers", a anunţat compania de securitate.
Scandoo este compatibil deocamdată cu