Managerii si diplomatii strani au alimentat o afacere prospera: "comertul" cu limba romana. Marfa este cu atat mai cautata cu cat ne apropiem de aderarea la Uniunea Europeana.
Limba romana a devenit atat de interesanta incat strainii au inceput sa vina in tara pentru a ne invata graiul pentru ca apoi sa ocupe posturi de interpreti si traducatori la institutiile Uniunii Europene de la Bruxelles. Stau aici cateva saptamani ca sa invete intensiv, chiar si cate zece ore pe zi. Acestia sunt insa exceptiile. Principalii beneficiari ai cursurilor sunt managerii si diplomatii. Cristi Radulescu, director al Echo, a observat o sporire de doua-trei ori a cererii fata de anul trecut. Evolutia este datorata intr-o mai mare masura interesului crescand pentru economia romaneasca decat activitatii de marketing desfasurate, crede acesta. Aproape un sfert din centrele pentru invatarea limbilor straine International House si Echo este generata de cursurile de limba romana. "Pana acum, cifra de afaceri este de 250.000 de lei noi si estimam o cifra de 4-500.000 lei noi", ne spune Cristi Radulescu.
INDIVIDUAL. Majoritatea cursurilor sunt individuale. Cursantii au programe foarte incarcate, fapt ce face dificila formarea grupelor. Lectiile se desfasoara la domiciliu sau la sediul beneficiarului. Pentru ca drumul ia o buna parte din timp, un profesor poate sa aiba doar sase-sapte cursanti. Pretul? "Este un tip de serviciu in care conteaza foarte mult calitatea, iar oamenii, cei carora ne adresam, nu au problema banilor", ne spune Ganj. De la Cristi Radulescu aflam ca, la Echo, o ora de limba romana costa 12 euro.
Mihai Ganj a inceput "sa vanda" limba romana in 1998, pe cand era student in anul doi al Facultatii de Litere din Bucuresti. Firma a facut-o imprumandu-se cu 700 de dolari de la primul client, manager strain al unei companii multinatioanale. Multumit de servicii,