Concurenţa dintre companiile de search on-line este tot mai aprigă. Deşi piaţa este dominată în prezent de Google, concurenţii Yahoo, Ebay şi Microsoft pregătesc alianţe strategice, care Concurenţa dintre companiile de search on-line este tot mai aprigă. Deşi piaţa este dominată în prezent de Google, concurenţii Yahoo, Ebay şi Microsoft pregătesc alianţe strategice, care să slăbească poziţia Google, notează revista "The Economist". Microsoft, de exemplu, a încercat să cumpere AOL, un portal internet care foloseşte tehnologia Google de căutare. Reacţia Google a fost promptă, compania achiziţionând o participaţie defensivă din AOL, care va face imposibilă preluarea societăţii de către concurenţă. În replică, Microsoft a lăsat să se înţeleagă că este interesată de achiziţia totală sau parţială a Yahoo. Mai mult, compania condusă de Bill Gates a mai anunţat un program de investiţii masive în cercetare, menite să reducă decalajele pe care compania le are faţă de competiţie pe anumite segmente de piaţă. Pe de altă parte, Google acuză Microsoft că foloseşte o practică anticoncurenţială când trimite utilizatorii browser-ului internet Explorer către motorul de căutare MSN. Google are de gând să dea în judecată Microsoft pentru această măsură. "Apropiaţii conducerii Google sunt foarte, foarte îngrijoraţi de Microsoft, după cum ar şi trebui să fie", spune John Batelle, autorul unui blog şi al unei cărţi despre Google.
Acţiunile Google, în scădere După ce valoarea acţiunilor Google a crescut de cinci ori de la intrarea pe Bursă, în ultimele luni, valoarea acestora a început să scadă. Motivul este, în opinia analiştilor, faptul că Google şi-a diversificat prea mult portofoliul de produse, multe dintre ele nefiind suficient de bine poziţionate pe nişele de piaţă. Este vorba de Google Video, o bursă on-line pentru clipuri video de business sau personale, care a fost