Autoritatea Naţională de Reglementare în Comunicaţii a inaugurat ieri un telecentru în Moieciu de Sus. Acesta face parte din programul naţional de instalare a telecentrelor în satele cu acces sau fără acces la serviciile de telefonie şi internet, program care a fost iniţiat de autoritatea amintită în 2004.
Până acum, în cadrul programului amintit au fost instalate 28 de telecentre, până la sfârşitul anului urmând să fie instalate alte 60. Moieciu de Sus este cea de-a şasea localitate din cadrul proiectului în care Orange implementează soluţii de comunicaţii. Telecentrul de la Moieciu este dotat cu două telefoane, fax multifuncţional şi două calculatoare performante conectate la internet. Astfel, peste 5.000 locuitori din Moieciu şi localităţile învecinate vor putea iniţia şi primi apeluri locale, naţionale şi internaţionale, inclusiv către reţelele de telefonie mobilă, vor putea apela numărul de urgenţă – 112 şi vor avea acces la internet şi fax.
Costul instalării şi menţinerii în funcţiune pentru o perioadă de trei ani a unui astfel de telecentru este de aproximativ 10.000 de euro.
Locuitorii din Moieciu de Sus au avut ieri ocazia de a testa gratuit serviciile telecentrului. Operatorul telecentrului a pus la dispoziţia sătenilor şi o adresă de e-mail gratuită. La sfârşitul perioadei de trei ani, echipamentul din dotarea telecentrului va fi donat comunităţii Moieciu.
Dan Cristian Georgescu, preşedinte ANRC, a declarat că instituţia şi-a propus „să conecteze toate comunităţile din România la telefonie şi Internet pentru ca accesul la comunicaţii este vital pentru dezvoltarea fiecărei persoane şi a oricărei comunităţi. În situaţii de urgenţă un telefon poate salva vieţi omeneşti”. Autoritatea Naţională de Reglementare în Comunicaţii a inaugurat ieri un telecentru în Moieciu de Sus. Acesta face parte din programul naţional de instalare a tele