Aterizarea în premieră pe aeroportul Heathrow din Londra a celui mai mare avion de pasageri din lume, Airbus 380, supranumit "Balena zburătoare", cu o capacitate în regim obişnuit de 550 de Aterizarea în premieră pe aeroportul Heathrow din Londra a celui mai mare avion de pasageri din lume, Airbus 380, supranumit "Balena zburătoare", cu o capacitate în regim obişnuit de 550 de persoane, iar în regim charter de 840 de persoane, a constituit un prilej bine-venit pentru constructorii europeni de a mai face ceva publicitate acestui gigant al văzduhului.
Pentru a sublinia importanţa momentului, a fost de faţă nr. 2 al guvernului britanic, Gordon Brown, interesul stârnit în rândurile opiniei publice de ştirea aterizării fiind ilustrat şi de numărul record de accesări pe internet - peste un milion numai pe site-ul BBC. În ciuda succesului publicitar, perspectivele "Balenei", care urmează să întreprindă zboruri comerciale regulate pe mari distanţe (ca de pildă Londra - Singapore sau Los Angeles - Tokyo) ceva mai târziu, în cursul anului, nu sunt chiar atât de roz. În primul rând, nu toate companiile de transport aerian sunt dispuse să achiziţioneze, din cauza nu numai a costului piperat (300 milioane dolari) un asemenea colos (interiorul fiind dispus pe două niveluri, iar pasagerii având la dispoziţie baruri, buticuri, cazinouri, şi... o fântână arteziană), ci şi pentru că puţine sunt aeroporturile din lume care-l pot deservi. În consecinţă, Airbusul mizează pe un avion cu dimensiuni mai mici - A 350, menit să răspundă provocărilor americane reprezentate de noul Boeing 787 "Dreamliner", capabil să transporte până la 300 pasageri şi să parcurgă în zbor fără escală distanţele de până la 5.700 km. Din păcate, A 350 întâmpină dificultăţi încă din stadiul planşeelor de proiectare: constructorii au renunţat la varianta iniţială şi au acum în vedere un proiect cu totul nou, c