Conducerea Casei de Asigurări de Sănătate a Judeţului (CASJ) Braşov a făcut ieri publice rezultatele unui control efectuat la Spitalul Judeţean, în perioada în care unitatea era condusă de fostul director Dan Grigorescu. După ani în care activitatea din Spitalul Judeţean nu a fost verificată, „din septembrie 2005, la solicitarea unor structuri din Spitalul Judeţean şi a Ministerului Sănătăţii, Casa a început să facă controale asupra activităţii acestui spital culminând cu ultimele controale din ianuarie şi februarie care au constatat multe neajunsuri în activitatea instituţiei”, ne-a declarat Paul Becheanu, directorul CASJ Braşov.
În urma verificărilor, CASJ a elaborat un raport care a fost transmis actualei conduceri a spitalului, urmând ca aceasta să decidă măsurile care trebuie luate. Raportul consemnează atât probleme de natură medicală, cât şi de natură financiară. De altfel, întregul „tablou clinic” al problemelor Spitalului Judeţean a fost calificat de Becheanu, drept o „brambureală”.
Astfel, deşi niciun spital nu avea voie să aibă angajaţi paznici, acest lucru se întâmpla la Spitalul Judeţean Braşov, care avea 13 oameni angajaţi pentru această activitate.
Chioşcuri fără
autorizaţie
Totodată, contractele de închiriere a spaţiilor pentru chioşcuri expiraseră în octombrie anul trecut. Totuşi, acestea funcţionau şi după jumătate de an.
Din cei peste 1.700 de angajaţi ai spitalului, 60, mereu aceiaşi, primeau în fiecare lună bani pentru orele suplimentare. În acest fel, Judeţeanul „înregistra pierderi de ordinul miliardelor de lei”, se arată în raportul CASJ. Conform legii, numărul orelor nu putea să fie mai mare de 40, însă la Judeţean erau câte 70. Printre cei de pe lista „favorizaţilor” se aflau juristul şi contabilul şef al unităţii.
Suspiciuni la licitaţii
Ilegalităţi par să se fi înregistrat şi în