Publicitatea online aduce cele mai mari venituri companiei Google. Din aceasta saptamana, compania cu cel mai popular motor de cautare vine cu o noua provocare: reclamele video.
Reclamele video, iata noua ofensiva din partea companiei Google. Acestea vor aparea pe o pagina de internet ca niste imagini "statice", urmand sa se transforme in video in momentul in care utilizatorul da click pe ele. Google nu va afisa insa aceste reclame si pe propria pagina de internet (cel putin la inceput), o destinatie cu un trafic care a produs aproape 60% din venitul de 2,25 miliarde de dolari obtinut pe primul trimestru al acestui an.
PRODUS. "Oferim acum un produs de advertising non-intrusiv", a declarat pentru CNN Gokul Rajaram, product manager pentru Google Ad Sens. "Numai utilizatorii care dau click pe reclama vor vedea fisierul video." Initiativa Google vine la o saptamana dupa ce AOL a anuntat achizitionarea Lightningcast, o companie care vinde reclame video pe 150 de site-uri, inclusiv Space.com si Nascar.com.
Oficiali ai Google au precizat ca noua oferta a companiei atrage organizatii care doresc sa experimenteze cu diferite clipuri video inainte de a se decide ce varianta vor folosi pentru televiziune.
PASUL URMATOR. In ceea ce priveste totalul pietei de publicitate online, in 2005 s-a ajuns la suma de 12,5 miliarde, ceea ce ar insemna o crestere de 30% comparativ cu 2004. Este o suma importanta, dar reprezinta doar 5% din totalul bugetului de publicitate cheltuit, in SUA, in media: ziare, radio, televiziune. Conform US Internet Advertising Bureau, in televiziunea prin cablu s-au cheltuit cu publicitatea 18,9 miliarde de dolari in 2005. Potrivit unor znonuri de pe piata, se pare ca intre viitoarele proiecte Google s-ar afla si "Music Store", un serviciu de download musical, in genul celui oferit de Apple, iTunes. Publicitatea online aduce cele mai ma