olocviul Tinerilor Scriitori, volum colectiv
Editura Brumar, Timisoara, 2006, 152 p.
Pentru ca vorba zboara si doar ceea ce e scris are sanse sa ramina in memoria culturala, initiatorii de curind consumatului Colocviu al Tinerilor Scriitori (mai precis Uniunea Scriitorilor din Romania), sprijiniti financiar de Administratia Fondului Cultural National, au decis sa „imortalizeze“ chintesenta dezbaterilor pe tema „constiintei de sine a noii literaturi“ intr-o antologie. Asta in ipoteza ca memoria culturala ar mai avea ea insasi sansa de a subzista in viitor, unul mai apropiat sau mai indepartat. Chestiune problematica, daca luam ca reper stima de care „se bucura“ achizitiile culturale ale trecutului (chiar si ale celui mai recent) in ochii miopi ai multora dintre lupii tineri ai scrisului actual prezenti in antologia de fata. Aparut la editura timisoreana Brumar si lansat chiar in toiul numitei manifestari, opul aduna microeseuri ale unor (potentiali) scriitori tineri (aproximativ 30 la numar). Pe o tema generoasa, suficient de imprecisa.
- Scriitor pe cautiune
„Banchetul“ – in fond un prinz destul de frugal, cu bucate gatite in pripa, improvizate din semipreparate de supermarket (semn al timpurilor noastre) – se deschide printr-un prolog al poetului Dan Mircea Cipariu, coordonatorul volumului. Textul, cam confuz, se vrea o pledoarie pentru implicarea tinerilor scriitori in structurile oficiale ale lumii literare. O pledoarie rostita de pe pozitiile ambigue ale cuiva situat intr-un interregn, prea virstnic pentru a se mai putea inregimenta in noile trend-uri, prea nevirstnic pentru a fi deja un guru; dar, in fine, cu tonul sfatos al unui integrat in sistem. Dan Mircea Cipariu incepe prin a evoca infiintarea Societatii Scriitorilor Romani acum aproape un secol si eforturile depuse in acest scop de tinerii scriitori ai inceputului de