JURNAL DE CINEFIL Noi, romanii, astia care am ales sa traim intre Carpati, ne credem cei mai destepti de pe pamant si, daca vine cineva care are succes "afara" sa-si imparta cu noi experienta, ne uitam chioras si superiori, pentru ca, intotdeauna, noi stim cum se fac lucrurile cel mai bine. JURNAL DE CINEFIL Noi, romanii, astia care am ales sa traim intre Carpati, ne credem cei mai destepti de pe pamant si, daca vine cineva care are succes "afara" sa-si imparta cu noi experienta, ne uitam chioras si superiori, pentru ca, intotdeauna, noi stim cum se fac lucrurile cel mai bine.
Ratam astfel o multime de intalniri importante penduland intre admiratia tacita pentru "aia mari de afara, care sunt plini de bani si de premii" si invidia fata de romanii care sunt egalii alora mari, dar care - pentru ca sunt de-ai nostri - "sigur au vreun interes ascuns". Ca sa ni se faca rusine pentru felul in care crestem, va prezint astazi un regizor pe care l-am gonit din tara, desi nume mari ale filmului si teatrului international ii datoreaza carierele.
Unul dintre aceste nume e Diane Lane. Iata ce scrie regizorul despre intalnirea cu ea. "O fetita cam de 6 ani, blonda si diafana a sosit la «La Mama» (teatru alternativ din New York - n. mea) insotita de soferul taxiului din care coborase. El s-a prezentat drept tatal ei: «Ea e Diane si vreau sa devina actrita. O las in seama voastra, sunt convins ca va trece auditia». (â¦) Diane Lane, dupa succesul din Medeea, s-a lansat in lumea filmului si la 15 ani fotografia ei a ajuns pe coperta Time, debutand intr-un film in care il avea drep costar pe Laurence Olivier." Filmul se numea A Little Romance si de atunci Diane Lane a primit o nominalizare la Oscar pentru Unfaithful si doua nominalizari la Globurile de Aur pentru Unfaithful si Under the Tuscan Sun.
Alt nume este F. Murray Abraham, iar marturisirea regizorul