- Cultural - nr. 106 / 1 Iunie, 2006 Folclorul copiilor a luat nastere la o varsta cand jocul constituie punctul central al activitatii, modul specific de exprimare si manifestare al celor mici. Prin vers, cantec si joc, copilul ia contact cu mediul inconjurator, incearca sa-l cunoasca, sa si-l apropie, ori sa-l domine. Dorintei de joc, de miscare, de actiune, capacitatii uimitoare de inventie, de imitatie, de parodiere - caracteristica varstei - ii corespund creatii muzicale si literare ce dezvaluie modul in care se reflecta viata in imaginatia bogata a copilului. Folclorul copiilor contine un material deosebit de interesant pentru cunoasterea psihologiei copilului, a capacitatii sale de creatie, pastrand in acelasi timp o straveche modalitate de comunicare si de exprimare artistica in cadrul vietii colective, care precede nasterea limbilor vorbite si a limbajului muzical. Prilej de manifestare a potentialului creativ al copilului, folclorul isi poate gasi o aplicare pedagogica mai sustinuta in scopul dezvoltarii simtului ritmic si melodic, ca si pentru formarea armonioasa a viitorului cetatean. Educatoarea, tinand cont de particularitatile de varsta ale copiilor in privinta atentiei lor si imbinand cantecul cu jocul, jocul cu miscarea, ii va face pe copii sa indrageasca acest tip de activitate, deprinzandu-i sa insoteasca orice tip de activitate cu cantec, miscari ritmice si traire muzicala. Anul acesta, copiii grupei de pitici de la Gradinita Voiniceni vor sa sarbatoreasca ziua de 1 Iunie printr-o iesire in cadru natural, in care sa se adreseze vietuitoarelor, naturii, utilizand variate productii din specificul local si demon- strand prin joc ca stiu sa traiasca frumos si autentic romaneste aceasta sarbatoare. Educatoare,
MIRELA-EMILIA UNGUR - Cultural - nr. 106 / 1 Iunie, 2006 Folclorul copiilor a luat nastere la o varsta cand jocul constituie pun