milioanelor de euro pe care majoritatea hotelierilor au ales să le facă pentru a nu pierde trenul integrării şi, implicit, potenţialul deloc de neglijat al turiştilor străini, pentru care milioanelor de euro pe care majoritatea hotelierilor au ales să le facă pentru a nu pierde trenul integrării şi, implicit, potenţialul deloc de neglijat al turiştilor străini, pentru care confortul reprezintă o coordonată foarte importantă în alegerea destinaţiei.
În acest sens, investiţiile totale în staţiunile din sudul litoralului, respectiv Neptun, Jupiter, Cap Aurora se ridică la circa 30 milioane de euro. "Staţiunea Jupiter, de exemplu, a fost adusă la un standard normal. Renovarea şi îmbunătăţirea serviciilor din 4 hoteluri situate în această zonă a costat 2 milioane de euro", ne-a declarat Ciprian Constantinescu, preşedintele Asociaţiei Patronale a Hotelierilor din partea de sud a litoralului.
Hotel cu 8 turişti şi 60 de angajaţi
Însă, chiar şi cu servicii de calitate, să ai turişti în această perioadă a anului ţine de noroc. În prezent, hotelurile de pe litoralul sudic sunt deschise în proporţie de 80%, restul fiind închise din cauza lipsei clienţilor. Gradul de ocupare este de circa 25%. Staţiunea Jupiter pare a fi cea mai afectată de lipsa clienţilor. Deşi hotelul Tismana este singurul de pe litoral cu serviciul all-inclusive, iar tarifele practicate nu sunt deloc ridicate, turiştii întârzie să apară. "Din 2003 şi până în prezent am făcut investiţii de circa un milion de euro. În prezent, avem 8 turişti şi 60 de angajaţi, ceea ce spune multe despre nivelul pierderilor pe care le înregistrăm", ne-a declarat directoarea hotelului, Elena Stan. Situaţia este similară şi la hotelurile Iris, Nalba şi Mimoza, unde gradul de ocupare de anul trecut a fost de doar 40%.
Baza de tratament atrage străini
Există însă şi norocoşi, lip