Revolutia pornita de Apple prin magazinul sau online de muzica digitala iTunes si prin unitatile iPod se transfera si in industria filmului. Salile de cinema au suferit un prim soc in momentul aparitiei DVD-playerelor iar acum se prefigureaza un al doilea: magazinele online de filme
De ce sa mergi la cinema cand poti sta confortabil in fotoliul de acasa si sa vizionezi un film in premiera? Marile case producatoare de filme au inteles repede acest model si au inceput sa vanda filmele si pe Internet. Disney este doar ultimul mare jucator pe piata care a intrat in hora vanzarilor online.
Gigantii industriei producatoare de filme, Universal Pictures, Sony Pictures Entertainment, Warner Bros., Metro-Goldwyn-Mayer si Paramount Pictures, au format un consortiu pentru a isi vinde mai bine productiile pe Interent. Cei cinci jucatori ofera un serviciu gazduit de Movielink, un magazin online de filme, prin care utilizatorii de Internet pot sa cumpere o productie TV din cele peste 1700 de titluri oferite, atat de arhiva cat si o premiera. Utilizatorii pot sa inchirieze un film pentru o zi la pretul de doi dolari, sau sa il cumpere pentru o suma ce porneste de la noua dolari in SUA.
Desi unii analisti spun ca acest segment inca nu este profitabil, decizia unui alt mare jucator de a intra pe piata vine sa intareasca ideea ca magazinele online de productii TV reprezinta o investitie de viitor. Casa de animatie Walt Disney a anuntat ca incepand cu luna aceasta va comercializa unele din productiile sale pe Internet, prin intemediul magazinului online CinemaNow, potrivit BBCNews. Oficialii Disney au declarat ca noua facilitate va oferi utilizatorilor mai multa flexibilitate, acestia avand acum posibilitatea de a viziona productiile preferate si din comfortul caminului propriu.
Primul film va fi drama 'Glory Road', o premiera care va fi lansata pe sase iunie, ata