Boom-ul sectorului rezidential si cresterea nivelului de trai trag de la sine si alte afaceri. Segmentul tamplariei termoizolante profita din plin de acesti factori si potrivit jucatorilor, piata ar putea creste anul acesta pana la valorea de 800 milioane de euro
In urma cu cativa ani termopanul la geam reprezenta un indicator al luxului. Astazi, rata de inlocuire a tamplariilor clasice din lemn cu cele termoizolante, care pot fi cu profile din PVC, aluminium sau lemn, este intr-o crestere constanta de la an la an. De asemenea, cresterea sectorului residential contribuie din plin la majorarea afacerilor din domeniu, care potrivit jucatorilor din piata ar putea sa atinga valoarea totala de 800 milioane de euro. �Putem realiza o estimare in jurul valorii de 750-800 milioane de euro, in crestere cu 20% fata de anul trecut�, a declarat pentru Wall-Street Zoltan Geza, director national de vanzari la Veka Romania SRL.
Tendinta de crestere este intarita si de un studiu realizat de firma de consultanta in marketing Neomar Consulting in randul a 508 de producatori de tamplarie PVC si aluminium, care au estimat o crestere in acest an de 27,4%. Este de asemenea notabil faptul ca dinamica acestui sector este superioara dinamicii altor ramuri din economie, circa 10% din companiile active in aceasta bransa asteptandu-se la cresteri de peste 50% in 2006 fata de 2005.
Termopanul inchide profiturile sticlei
Petrescu Valentin, membru in Consiliul Director al Patronatului Producatorilor de Tamplarie Termoizolanta (PPTT), estimeaza pentru acest an o crestere mai redusa, pana la valorea de 500 milioane de euro. Insa tendinta este aceeasi: productia de geamuri simple scade in timp ce productia de geamuri termopan creste constant.
�Dupa parerea mea, in primele luni ale acestui an nu s-a inregistrat o crestere semnificativa a pietei, probabil se situeaza undev