Consiliul Judetean Alba a cheltuit, anul trecut, aproape 1,5 miliarde lei vechi pentru publicitate in presa, care au intrat in bugetele mass-media. Cea mai mare parte a banilor a fost destinata presei scrise, dar si televiziunile locale au primit sume importante.
O buna parte a banilor platiti catre presa a fost destinata aparitiei unor materiale referitoare la sedintele in plen ale Consiliului Judetean, cum ar fi proiectele de pe ordinea de zi, data sedintei etc. Cea mai mare suma pentru o singura firma din audio-vizual a revenit SC "One TV", care detine un post local de televiziune. Este vorba de 480 de milioane de lei vechi pe intreaga perioada a anului 2005.
De asemenea, SC "R" SA, editorul ziarului "Romania libera", a primit peste 840 de milioane de lei vechi, care au fost impartiti presei scrise din judet astfel: ziarul "Unirea", cotidianul cu cel mai mare tiraj din Alba, a primit in total 496 de milioane de lei vechi, "Monitorul de Alba" - 46,5 milioane lei vechi, "Informatia de Alba" - 45 de milioane lei vechi, "Ulpia Jurnal" - 60 de milioane si "Observatorul de Alba" - 26 de milioane. Editia regionala a cotidianului "Romania libera" a incasat in total 167 de milioane lei vechi (bani in care se includ si serviciile de administrare a bugetului pentru presa scrisa).
Pentru gestionarea bugetului alocat presei scrise, SC "R" SA a castigat licitatia organizata de catre CJ, buget care a fost impartit in baza datelor de audienta si tiraj, pentru toate ziarele locale.
In principal, publicitatea furnizata de administratia din Alba a constat in publicarea anunturilor de licitatii, popularizarea unor hotarari de CJ la nivel local, regional si national, precum si prezentarea unor actiuni de promovare a judetului.
In 2005, o suma de 54 de milioane de lei vech