Duminica pasionatii sportului cu motor vor putea urmari
la Indianapolis o cursa in adevaratul sens al cuvantului. Daca anul trecut doar sase din cele 20 de monoposturi s-au luptat pe circuitul american, anul acesta toate echipele au dreptul sa spere la puncte.
Doar team-urile ai caror bolizi au fost echipati cu pneuri Bridgestone au primit dreptul de a concura. Mai mult, cursa este considerata una dintre ultimele sanse pentru scuderia Ferrari, care nu a cedat inca sub tavalugul constructorului francez Renault. Circuit spectaculos, caldura mare si ambitii la cote inimaginabile. Cam asa se prezinta Indianapolis inainte de start.
Despre cursa
Anul 2000 a adus din nou Formula 1 in America pe un circuit reinnoit - Indianapolis Motor Speedway. Constructia circuitului a pornit de la faimosul oval care gazduieste curse de NASCAR sau cursa Indy 500, iar noul layout are o lungime de putin peste 4 km. La inceputurile Campionatului Mondial de Formula 1, cursa Indy 500 conta in clasamentul general al pilotilor, dar s-a renuntat la acest lucru dupa ce Jim Clark si Graham Hill au castigat aceasta cursa pentru echipa Lotus - europenii n-aveau nici o sansa, aici, in fata americanilor. Circuitul foloseste ovalul existent, linia dreapta principala si virajul 1, sensul de mers fiind cel orar. S-au mai construit alte sectiuni in mijlocul ovalului pentru a crea un circuit pe care sunt obisnuite sa alerge masinile de Formula 1.
Un pic de istorie
Intr-o cursa ce era complet necunoscuta pentru toti cei 22 de piloti (in anul de debut 2000), pilotul echipei Ferrari, Michael Schumacher, a dominat evenimentul de la start si pana la final. Ferrari a terminat atunci pe primele doua locuri, continuand dominarea avuta pana la acea cursa. Pana la finalul acelei curse David Coulthard (McLaren) mai avea sanse la titlul mondial, insa vict