In 17 iunie s-a incheiat expozitia de arta tehnologica intitulata Cependant, curata de Delphine Fabbri Lawson si Jean Corréard si gazduita de Galeria 3/4. Deschisa la 26 mai, expozitia a fost o ilustrare a grupajului de evenimente Tandem: intilniri artistice franco-romane si a fost urmata, in seara zilei respective, de un performance DJ-Vjs realizat de muzicianul Benkal si artistii vizuali SKVJS (Sergei &Koshimin sau Sergiu Doroftei si Cosmin Moldovan) la MNAC.
Lucrarile au putut fi vazute, timp de trei saptamini, intr-o atmosfera linistita si intima, numai buna de a cufunda privitorul intr-o imagine-lume, un univers multimedia. Imersia si interactiunea au fost modalitatile de raportare la obiectul de arta mediatica. Spre exemplu, seria de lucrari multimedia a lui Vali Chincisan (care a constituit deja subiectul unui articol separat al acestei rubrici) a putut fi vizionata in fata monitoarelor, cu mina pe mouse, cu castile pe urechi, ca o experienta senzoriala solitara a fiecarui vizitator.
De la un calculator la altul, ideile, imaginile si sunetele create de artist au curs si s-au contaminat intr-o fluiditate a receptarii.
Instalatia video a Ancai Benera a dat ocazia privitorului sa mediteze la atitudinea contemplativa a romanului, traductibila colocvial prin „a freca menta“. Expresia, care da si titlul lucrarii, a fost transpusa de catre artista, pe un ecran mare, intr-o imagine in care doua miini (transparente si sugerate doar prin conturul de tip desen) „freaca“ in mod continuu, rapid si aproape halucinatoriu, o frunza de menta, un verde izbitor, plina de carnalitate. in sens larg, lucrarea video prezentata de Anca Benera ne-a indemnat sa reflectam la raportul dintre limbaj si imagine, la conditia operei de arta prinsa intre animatie si obiect sau la „specificul national“ si social.
Un alt artist al expozitiei, Arno